דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין גירושין - כיצד לבחור? 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 854   [ נצפה 1762 פעמים ]

עו"ד גירושין – כיצד לבחור?

עו"ד גירושין - כללי

בישראל של שנת 2011 הסטטיסטיקה של הגירושין היא מעל שליש של הזוגות הנישאים – יגיעו חזרה למדרגות הרבנות, הפעם לצד של בית הדין הרבני. קיימים גם הרבה עורכי דין ולכן בחירה בעו"ד גירושין אינה קלה. ראשית, יש להתמקד בבחירת עורך דין גירושין שזו מומחיותו; שנית, יש לבחור עו"ד גירושין המתאים לנהל תיק גירושין מטעמכם על הצד הטוב ביותר. הבחירה אינה קלה כלל ועיקר. במאמר זה ננסה לתת לכם מספר דגשים חשובים שישפכו לכם אור על נושא בחירת עו"ד גירושין באופן נכון.

הליך גירושין הוא ממילא קשה וכואב מבחינה רגשית. גם מבחינה כלכלית יהיו לו הלשכות עתידיות עתידיות, סוגיה אולי חשובה ביותר היא נושא הילדים, כלומר, מי יהיה ההורה המשמורן, מה יהיה גובה המזונות, חלוקת הרכוש שתבטיח את קיום הלידים באופן אופטימאלי בעתיד ,וכהנה וכהנה סוגיות גירושין, העולות בכל תיק גירושין המתנהל במדינת ישראל באופן קבוע.

עו"ד גירושין יהיה קרוב לוודאי מעורב למן ההתחלה ועד הסוף, כלומר, למעד בו יסתיים ההליך עם עריכת וחתימת הסכם גירושין מסודר ואישור בית משפט. עם זאת, יש מקרים שניתן גם לשכור שירותי עו"ד גירושין באופן נקודתי, להליך מסוים, ליווי של הליך גישור גירושין, לקבלת חוות דעת משפטית נוספות, לעריכת הסכם גירושין בלבד, וכדומה, כלומר, לתקופה קצרה ומוגבלת לנושא מסוים של גירושין בלבד.

אם אתם ובנן הזוג משתפים ביניכם פעולה ויש לכם עדיין תקשורת טובה למרות גירושין, ואתם מרגישים בטוחים באשר יכולתכם לנהל בעצמכם הליך גירושין, הרי שתהיו מסוגלים להגביל שימוש שלכם בשירותיו של עו"ד גירושין מטעמכם לנושאים ספציפיים בלבד כאמור, ולא לאורך כל הדרך, דבר שיחסוך לכם כסף.

כלומר, ניתן לחפש עו"ד גירושין אך ורק לייעוץ ולקבלת טיפים וחוות דעת ספציפית או הכנת מסמכי גירושין כמו הסכם גירושין, או הליך גישור גירושין. בכל מקרה, כאשר אתם שוכרים שרותי עו"ד גירושין, חשוב שתדעו כי עסקינן בבחירה חשובה שיכולה להיות קריטית, מבחינת עתידכם, שכן עו"ד גירושין לא מנוסה, או במקרה של בחירת עו"ד שאינו מבין בתחום גירושין, לדבר עשויות להיות השלכות וגרימת נזקים קשים ולעתים בלתי הפיכים. לכן, הבחירה של עו"ד גירושין הינה מאוד חשובה ויש להקפיד על כך ולהקדיש זמן ומחשבה לנושא זה. עליכם לשכור שירותי עו"ד גירושין מומחה!

עו"ד גירושין – מהו?

עו"ד גירושין הינו עו"ד שעיקר או מרבית עבודתו נעשית בתחום גירושין ודיני משפחה. הוא כמובן יכול לעסוק גם בתחומים נלווים שייתן לכם ערך מוסף בשל ידיעותיו בתחומים משיקים, כגון: דיני עבודה לגבי חלוקת זכויות סוציאליות, סוגיה שעולה כמעט בכל תיק גירושין, עורך דין מקרקעין שיוכל לדאוג לנושאי נדל"ן כמו מכירת דירת מגורים וסידורים כרוכים של חוזה מכיר תדירה ועברות בטאבו, ועוד.

לניסיון יש כאן משמעות וחשיבות רבה. אין מה לעשות, עו"ד גירושין של שנה-שנתיים, לרוב לא יהיה מומחה לתחום, לעומת עו"ד גירושין אשר הינו מטפל בתיקי גירושין מזה 10 או אפילו 15 שנה. הניסיון הוא קריטי למניעת טעויות בניהול תיק גירושין. עו"ד גירושין מנוסה כבר סביר להניח נתקל כמעט בכל בעיה שיכולה לצוץ בענייניכם ולדעת לתת לו פתרונות מהירים ומקצועיים, ללא שגיאות שאתם תצטרכו לשלם עליהן, לפעמים ביוקר...

עו"ד גירושין יהיה בקיא בחוקים ובפסיקות בתחום גירושין, יהיה לו ידע נרחב בתחום וכאמור גם ניסיון פרקטי. עליו להיות מעודכן בפסיקות חדשות, עם מערכת פסיקה וחוקים ממוחשבת, גישה לבית משפט ככה שיכירו אותו, דבר שיכול להקל עליכם לעומת עו"ד שאינו רגיל לאולמות בית משפט לענייני משפחה או בתי דין רבניים. עליכם לוודא מיהו עו"ד גירושין אשר יטפל לכם אישית בתיק, האם זהו עו"ד שאיתו נפגשם והוא בעלי המשרד, או עו"ד גירושין מתחיל, מתמחה וכו' מהמשרד. לנקודה זו גם משמעות במאוד חשובה, כי יתכן ותפגשו בפגישת ייעוץ והכרות ראשונה עם עו"ד בעלי המשרד שהינו עו"ד גירושין מנוסה, אולם רק בהמשך תגלו שהוא כמעט ולא מטפל בתיק ולא מעורה בו. אל תתביישו לשאול את עוה"ד מהו ניסיונו בתחום, כמה שנים, באיזה נושאים נוספים הוא מטפל, ועוד כהנה שאלות כדי לתהות על קנקנו טרם בחירת עו"ד גירושין מטעמכם.

עו"ד גירושין מתמחה בעיקר בתיקי גירושין וכן בנושאים משיקים לכך, כאמור. עו"ד גירושין מומחה חייב להיות בעל ניסיון רב מאוד בתיקים מהסוג הזה, וכן בעל ידע נחרב ומקיף בתחומי החוק הקשורים לגירושין. בנוסף, מומלץ שתהיה לו גם הכשרה כמגשר גירושין ומשפחה, שכן במסגרת תיקי גירושין יש לנהל משאים ומתנים ואליו להיות מנוסה גם ב-.

אל תבססו החלטתכם על בחירת עו"ד גירושין בהסתמך על גודלו ויוקרתו של המשרד, או הקומה בה הוא נמצא באחד המגדלים בתל-אביב, לדוגמא. משרד מהודר וגדול בבניין יוקרתי אינו קלף מנצח ואינו מעיד דווקא על כישוריו של עו"ד גירושין .

בחירת עו"ד גירושין - פרמטרים חשובים

להלן פרמטרים חשובים אליהם כדאי לשים לב בבחירת עו"ד גירושין (לאו דווקא לפי סדר חשיבות):

1. ותק בתור עו"ד גירושין, כמה זמן יש לו רישיון ועוסק במקצוע.

2. כימיה שלכם עם עו"ד גירושין בו פגשתם.

3. התרשמות כללית, הופעה, דיבור וכו'

4. האם עו"ד גירושין אותו פגשתם הוא שיטפל לכם באופן אישי בתיק.

5. מחיר – אין צורך לחפש עו"ד גירושין יקר, המחיר אינו תמיד קובע, העדיפו איכות, אך כמובן אל תחפשו את הזול ביותר, שכן שכ"ט עו"ד שסביר והגיוני כמקובל בתחום יתן לכם אפשרות לשכור שירותי עו"ד גירושין ברמה גבוהה ועם ניסיון רב.

6. זמינות ונגישות של עו"ד גירושין.

7. צוות מקצועי נלווה, האם יש לו שיתופי פעולה עם מומחים נוספים בתחום, וכו'.

8. עו"ד גירושין שהינו מגשר לגישור גירושין יכול לתת לכם ערך מוסף.

9. הבנה וידע בתחומים משיקים, כגון – מקרקעין ומיסוי נדל"ן לטיפול בהעברות בטאבו של נכסים ודירות במידת הצורך, ועוד.

 

עמית ורד הינו עו"ד, נוטריון ומגשר, מתמחה בתיקי גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב